شکایت یک زن انگلیسی از عوارض شدید آسترازنکا

منبع: برترین ها

19

1400/1/29

23:01


یک زن انگلیسی می‌گوید واکسن آسترازنکا که با هدف پیشگیری از ابتلا به کرونا دریافت کرده و مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است، او را به یک هیولای ترسناک تبدیل کرده است.

انتخاب: یک زن انگلیسی می‌گوید واکسن آسترازنکا که با هدف پیشگیری از ابتلا به کرونا دریافت کرده و مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است، او را به یک هیولای ترسناک تبدیل کرده است.

این زن می‌گوید ساعاتی پس از تزریق واکسن کرونا دچار مشکلات پوستی حاد شده است که ظاهری مانند هیولا به وی داده است تا حدی که دیگران می‌گویند شبیه یه جانوار فضایی ناشناخته شده است.

سوزی فوربس، ۴۹ ساله، اهل لیچفیلد، استافوردشایر، چند ساعت پس از دریافت اولین دوز واکسن آسترازنکا، دچار تغییر شکل شد و احساس می‌کرد که یک موجود بیگانه است، زیرا حباب‌هایی از بازو‌های وی بیرون می‌آمد که بسیار وحشتناک بود و صورت وی نیز بسیار بزرگ شده بود.

شکایت یک زن انگلیسی از عوارض شدید آسترازنکا

فوربس، که از سندرم گیلن-باره رنج می‌برد (یک بیماری خود ایمنی که در آن بدن به اعصاب حمله می‌کند.) پیش از این نیز، از واکنش‌های آنافیلاکتیک به پنی سیلین و داروی ضد بیماری استمتیل رنج برده است و در نتیجه فکر می‌کرد که ممکن است واکنش شدید به واکسن نیز داشته باشد.

آژانس تنظیم دارو‌ها و محصولات بهداشتی انگلیس می‌گوید تقریباً از هر ۱۰ نفر یک نفر عوارض جانبی ناشی از واکسیناسیون را تجربه می‌کند. بیشتر علائم آنفولانزا، مانند خستگی و سردرد هستند و علائمی مانند ورم و بثورات که در صورت سوزی فوربس دیده می‌شود بسیار نادر محسوب می‌شود.

شکایت یک زن انگلیسی از عوارض شدید آسترازنکا

فوربس گفت پزشکان قبل از واکسیناسیون باید وضعیت سلامتی وی را در نظر می‌گرفتند، اما بی توجه به سوابق بیماری وی، کار تزریق را انجام داده اند. وی می‌گوید، من به پزشکم گفتم: "شما می‌دانید که من به پنی سیلین و استمتیل و هر ماده مشتقی حساسیت دارم؟ و دکتر گفت: بله چیزی نیست. "

در عرض دو ساعت ورم حبابی شکل بزرگی روی مچ دست وی ایجاد شد و وی بلافاصله با پزشکان تماس گرفت چرا که وحشت کرده بود. وی افزود: "احساس سوختگی درجه سه روی کل بدن من وجود داشت. " این زن اکنون از نیرو‌های بهداشت و درمان منطقه محل زندگی خود شکایت کرده است.

مطالب مشابه


تصویری


ویدئو